De contributietermijn verandert van kwartaal naar halfjaarbetaling
Op de Algemene Ledenvergadering (ALV) is besloten om vanaf komend seizoen de betalingstermijn te wijzigen van kwartaal naar halfjaarbetaling. De belangrijkste reden hiervoor is dat ONA te maken heeft met veel leden die te laat betalen en het ieder kwartaal veel tijd van de vrijwilligers in beslag neemt om achter de centjes aan te gaan. Op deze manier dringen we dat terug naar 2 keer per jaar. We begrijpen dat op deze manier de ‘goede’ onder de ‘slechte’ moeten lijden, maar hebben met een meerderheid van stemmen besloten het op deze manier te gaan doen.
Ook begrijpen wij dat het voor sommige leden best een opgave zal worden om het bedrag per half jaar te gaan betalen. Op schriftelijk verzoek (
[email protected])blijft het mogelijk om per kwartaal te gaan betalen. Dit verzoek dient voor 22 juni a.s. binnen te zijn. Hiervoor brengen wij wel extra kosten ad € 5,00 per kwartaal voor in rekening. Indien een betalingstermijn te laat wordt betaald is kwartaalbetaling niet langer mogelijk en wordt direct omgezet naar halfjaarbetaling. Leden die in het verleden minimaal 1 keer te laat hebben betaald, krijgen de optie voor kwartaalbetaling niet.
Op 1 juli 2017 wordt dus een hoger bedrag dan u van ons gewend was in rekening gebracht. Dit betreft de contributie voor de eerste helft van het seizoen.
Er komt voor alle leden van de KNVB een Wedstrijdzakenapp
Alle leden kunnen in de appstore of de playstore de Wedstrijdzakenapp van de KNVB downloaden en installeren. Met de app kun je informatie zijn die voor jou van belang is: wanneer je moet voetballen en wanneer je bijvoorbeeld moet fluiten. Alle scheidsrechters vanaf JO14 gaan met de app werken om bijvoorbeeld de uitslag van de wedstrijd door te geven. Maar ook de leiders (vanaf JO14) gaan met de app werken en zullen op wedstrijddagen hun team ‘klaarzetten’ in de app.
Via deze link krijg je een indruk van hoe het werkt:
Voor belangstellende (leiders, trainers, coördinatoren, scheidsrechters en grensrechters) is er op donderdag 22 juni om 20:00 uur een informatie-avond over het gebruik van de Wedstrijdzakenapp.
Je registreren via de Wedstrijdzaken-app kan met het mailadres wat bekend is bij ONA. Lukt het registreren niet of weet je niet meer welk mailadres bij ONA bekend is, vraag dit dan op via
[email protected].
Alle leden vanaf JO14 worden zelf verantwoordelijk voor een recente en lijkende pasfoto in de app! Binnenkort wordt het mogelijk je pasfoto zelf aan te passen. Tot dan kun je een foto sturen naar
[email protected] en zorgen wij dat de pasfoto op je digitale spelerspas terecht komt.
De vrijwilligerstaken en de spelregels voor komend seizoen zijn aangepast
Sinds dit seizoen hebben wij alle leden en de ouders van de leden gevraagd een vrijwilligerstaak op zich te nemen. Dit heeft gelukkig heel veel nieuwe vrijwilligers opgeleverd en wij zijn dik tevreden met het aantal vrijwilligers die zich uiteindelijk hebben aangemeld. Wij hebben het seizoen geëvalueerd en hebben op de Algemene Ledenvergadering een aantal voorstellen gedaan om het vrijwilligerswerk het komende seizoen nog beter te laten functioneren.
De ‘spelregels’ zijn iets aangepast en we hebben het aantal vrijwilligerstaken verminderd. Het bleek dat sommige ‘regels’ moeilijk te controleren zijn en dat leverde ongewild extra werk op en daar zat niemand op te wachten. Komend seizoen kiezen we ervoor om alleen die taken aan te bieden waar op dit moment een coördinator is. Iedereen heeft zo een vast aanspreekpunt en wij gaan ervan uit dat dit overzichtelijker wordt in de uitvoering. Omdat de contributiebetaling van kwartaal naar halfjaarbetaling gaat, zullen wij voor vrijwilligersbijdrage voor degene die niet hebben gereageerd of hebben aangegeven voor de afkoopregeling te kiezen, in januari 2018 incasseren. De hoogte van de bijdrage is gelijk gebleven (€ 50,00).
De volgende coördinatoren gaan ons komend seizoen ondersteunen bij de verdeling van de vrijwilligerstaken:
- Cynthia van Staveren en Manuela Lingen:
- Robert Breedijk en Roy van Dam
- Denise van de Berg
- Dian van der Have
Mocht u vragen hebben over de inhoud van de functie, dan kunt u via het mailadres of via de telefoon contact opnemen met de betreffende coördinator.