Cookie beleid vv Ona

De website van vv Ona is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

04 BC Financiën & Ledenadministratie

04 BC Financiën & Ledenadministratie

Het zal niet onlogisch klinken dat de Bestuurscommissie Financiën en Ledenadministratie zich bezig houdt met de financiële huishouding van ONA.

De commissie zorgt ervoor dat de boekhouding op orde is, verzorgt de incasso van de contributie en vrijwilligersbijdragen en, niet onbelangrijk, zorgt ervoor dat de ledenadministratie juist en kloppend is.

Een goed financieel beheer vraagt om centralisatie van de financiële administratie. En vraagt er ook om dat de tijdigheid, volledigheid en betrouwbaarheid van gegevens optimaal is. Net zoals veel sportclubs in Nederland maakt ONA gebruik van het pakket Sportlink, dat is geïntegreerd met onze administratie.

In het beleidsplan worden de volgende hoofdtaken toebedeeld aan deze commissie:

Hoofdtaken

- Voeren van de gehele financiële en ledenadministratie van de vereniging
- Verzorgen van de jaarrekening en begroting ten behoeve van de ledenvergadering
- Uitwerken van de verenigingsbegroting in deelbudgetten voor de verantwoordelijke Bestuurscommissies
- Ondersteuning van de Bestuurscommissies bij het opstellen en bewaken van hun budget
- Periodieke terugkoppeling naar het Bestuur met betrekking tot de financiële gang van zaken
- Gevraagde en ongevraagde advisering aan het Bestuur en de Bestuurscommissies
- Verantwoordelijk voor salarisadministratie, verzekeringen en subsidieregelingen

Bewaking van de budgetten van de verschillende bestuurscommissies is een belangrijk deel van de taak van deze commissie. Daarmee houden we de vereniging financieel gezond, zodat we met een gerust hart daarover tijdens de Algemene Ledenvergadering aan de leden kunnen rapporteren.

Een andere belangrijke taak van deze commissie is de inning van de contributiegelden. Contributie is de basis voor de financiële gezondheid van de club. Die inning gebeurt dan ook op basis van de regels die daarover zijn opgesteld in (achtereenvolgens) de statuten, het huishoudelijk reglement en het contributiereglement.

Inschrijven als lid bij ONA kan via het inschrijfformulier, maar lees wel eerst de informatie. We volgen (bij de Jeugd) dan het ondergaande proces (opklik voor groot). Voor senioren gaat het uiteraard iets anders. Kabouters kunnen in principe altijd geplaatst worden.

Proces inschrijving Jeugd

Vragen voor de ledenadministratie kunnen naar het mailadres [email protected]. Denk eraan dat de gegevens in de administratie juist moeten zijn, tegenwoordig wordt daar streng op gecontroleerd in verband met de digitale wedstrijdformulieren. Zijn gegevens verkeerd dan loopt je kind (of jijzelf) serieus het gevaar dat er niet gespeeld mag worden.

Heb je problemen met het betalen van contributie of andere vragen over contributie? Laat dat dan weten via [email protected]. Wie dit vooraf meldt heeft natuurlijk een streepje voor.

Kom je er bij de contributieinning niet uit dan is de volgende stap een mail aan [email protected]. Door op deze manier te werken voorkomen we dat er allerlei mailtjes gaan rondzingen.

Ten sloote wordt ook de webshop van ONA, en de winkel in ons hoofdgebouw, vanuit de commissie aangestuurd. Via de webshop bestelde kleding kan in de ONA shop worden opgehaald. Openingstijden zijn zaterdag van 10:00 tot 12:00 en woensdagavond van 19:00-20:00.

Mocht je vragen hebben over de nieuwe organisatie inrichting van ONA en de Bestuurscommissie Financiën en Ledenadministratie in het bijzonder, laat dat dan weten bij het Hoofdbestuur ONA. Gebruik daarvoor het mailadres [email protected].

Bereikbaarheidsgegevens voor de BC Financiën en Ledenadministratie

De penningmeester Lenno Veerman is bereikbaar via [email protected]. Hij is de portefeuille houder van het hoofdbestuur.

Naima voert de contributieinning uit en is bereikbaar op [email protected].

Onze boekhouder is Peter van der Kleij, te bereiken via [email protected].

De Ledenadministratie wordt gevoerd door Lesley van Leeuwen, bereikbaar op [email protected].
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!